Om oss

Vi är ett gäng troende kristna, som brinner för att dela med oss av det som betyder mest i våra liv. Vi tror att du som har hittat hit kan ha mött oss på stan och fått ett visitkort med den här webadressen. Vår önskan är att du i din egen takt ska kunna söka och få svar på frågor som du har om livet med Gud Fadern, Jesus Sonen och den Helige Ande Hjälparen. Vi vill även finnas till hands om du har frågor och då får du gärna kontakta oss här: info@kristenivimmerby.se

Vi tror att det är viktigt att tillhöra en kristen gemenskap där man kan dela sin tro med varandra och stötta varandra i livets frågor. Flera av oss har tillbringat många år innanför kyrkans väggar, men har nu börjat gå ut på gatorna i Vimmerby för att göra det som Jesus befallde sina lärjungar.

Jesus sa: ”Gå ut i hela världen och förkunna evangeliet för hela skapelsen. Den som tror och blir döpt ska bli frälst, men den som inte tror ska bli fördömd. Dessa tecken ska följa dem som tror: I mitt namn ska de driva ut onda andar. De ska tala nya tungomål. De ska ta ormar med händerna, och dricker de något dödligt gift ska det inte skada dem. De ska lägga händerna på sjuka, och de ska bli friska.” Markus 16:15-

Vi har fått vara med om att människor blir friska och helade när vi ber för dem och vi ser att detta är ett tecken på Jesu kärlek och omsorg. Detta är något som alla kristna kan göra och vi vill med den här websidan inspirera dig att söka gemenskap med Gud. Vi är inte religiösa – Vi går med en verklig Gud.

Jesus är vägen, sanningen och livet